linda rekommenderar

Jag tänkte rekommendera 3 st filmen som jag tyckte va jävligt bra till er som läser min blogg.


Knowing, det är en action film.
Tänk dig en hemlighet som har legat begravd under jorden i 50 år. En kryptisk lista som med kirurgisk precision under det senaste fem årtionderna. Hur skulle du skydda dina nära och kära från nästa olycka på listan? Och hur skulle du förbereda världen på den allra sista, slutgiltiga katastrofen?  

M/S Gustloff (ship of no return) en krig/drama film.
1945. Kriget håller på att avgöras. Tusentals civila samlas vid Gotenhafens hamn i väntan på att fly undan Röda armén med skeppet M/S Gustloff. Kapten Hellmuth Kehding får sitt livs uppdrag när han beordras att föra passagerarna till säkerhet i Kiel. När man lättar ankar trots överliggande hot från fiendens u-båtar befinner sig närmare 10 000 människor ombord och snart börjar Kehding misstänka att det finns en sabotör i besättningen. Samma natt, mitt ute på det baltiska ishavet, får M/S Gustloff högst ovälkommet besök..
Filmen är basserad på en verkliga händelser.

Änglar och demoner, det är en action/thriller film.
Uppföljaren av Da Vinci-koden. Letar experten Robert Langdon (tom hangs) efter uråldriga ledtrådar under en actionpackad färd genom Rom i jakten på fyra kardinaler som förknippas av det hemliga brödraskapet illuminati. Kardinalernas liv står på spel och camerlengon (ewan mcgregor) ber desperat om hjälp, så langdon ger sig ut på en hektisk kamp mot klockan genom tillslutna kryptor, farliga katabomber och jordens hemligaste valv.



Jag lär då säga att den ena var bättre än den andra, men den som var bäst var Gustloff faktist. Jag vet inte varför men de berörde mig mest och jag tycker om saker som är verklighetsbaserad även om jag inte tycker om det som händer. Sen knowing, var bättre än jag trodde, på omslaget ser den bara tråkig ut, men den va skitbra och den fick ett stort PLUS av mig! Så har ni inte sett någon av filmerna eller vill ha filmförslag så kolla på någon utav dom här! Enligt mig fick dom 3-4 stjärnor av 5!


Kommentarer
Postat av: FRIDA HJÄRTA KEVIN

sv; Så lite så :D

2009-11-10 @ 20:37:02
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/
Postat av: FRIDA HJÄRTA KEVIN

sv; hehe :D

2009-11-10 @ 20:37:42
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0